Протягом 21-22
травня 2018 року на базі Цукрозаводського навчально-виховний комплекс
«загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – центр художньо-естетичної творчості
учнівської молоді» Олександрійської районної
ради Кіровоградської області, селище Приютівка було проведено тренінг
(підсумкова очна сесія) з проблеми «Особливості реалізації концептуальних засад
Нової української школи». В ході тренінгу регіональні тренери Г. Лубенець, О. Лозова та О. Даниленко
розкрили ключові аспекти проблем: «Іртеграція: тематичний і діяльнісний
підходи», «Особливості оцінювання навчальних досягнень учнів», «Конструктор
навчальної програми».
18-20 червня
2018 року на базі Комунальний заклад «Навчально-виховне
об’єднання № 6 «Спеціалізована загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів,
центр естетичного виховання «Натхнення» Кіровоградської міської ради
Кіровоградської області» були проведені заняття (підсумкова очна сесія) з
проблеми «Особливості реалізації концептуальних засад Нової української школи»
для вчителів, які навчатимуть учнів 1-х класів у 2018/2019 навчальному році
відповідно до концепції «Нова українська школа».
Особливості
викладання навчальних предметів інтегрованого курсу «Я досліджую світ;
кооперативне навчання у формуванні соціальних навичок; навчання грамоти: читання,
письмо, креативне письмо; мета і цілі оцінювання в сучасній школі. Формувальне
оцінювання. Спостереження і ведення записів; математика: маніпуляції з предметами,
задачі; технологія портфоліо; основи інклюзивної освіти; гра по-новому, -
навчання по-іншому з LEGO – з такими
питаннями були ознайомлені учасники тренінгу під керівництвом регіональних
тренерів КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського».
Під час сесії
вчителі звітувати про досягнення в навчанні з підвищення свого фахового
рівня на онлайн-курсі Ed-era.сom. Усі педагоги з успіхом опанували
60 годин навчання в режимі онлайн і отримали сертифікати.
Також під час підсумкової сесії відбувся захист випускних
робіт вчителів початкових класів ̶ презентації авторських творчих продуктів, а
саме: індивідуальні та колективні проекти, методичні матеріали й рекомендації
щодо реалізації змісту навчання у 1 класі відповідно до Концепції «Нова
українська школа». Педагоги Петрівського району продемонстрували належний рівень до
застосування діяльнісного підходу на інтегровано-предметній основі з
використанням ігрових методів під час проведення навчальних занять з
першокласниками.
Це – результат
самостійної навчальної діяльності вчителів, у процесі якої вони узагальнили,
оновили та розширили набуті теоретичні знання, удосконалили практичні
вміння, опанували інноваційні педагогічні технології, набули досвіду
дослідницько-творчої роботи, тощо.
Усі педагоги отримали
сертифікати, які підтвердили, що вчителі пройшли курс підготовки з
упровадження нового змісту початкової освіти. І саме це дає їм
право викладати в перших класах Нової української початкової
школи з 1 вересня 2018 року.
Бажаю нашим педагогам
успіхів у впровадженні нововведень освітнього простору!
Вчителі початкових класів уже відкрили для себе світ інших підходів до навчання дітей молодшого шкільного віку. Вони чітко розуміють, у чому полягає реформа освіти, яка перебудовує школу з надання знань до школи компетентностей для життя у сучасному часі.
У процесі роботи учасники тренінгу продовжили вивчати з актуальні питання організації освітнього процесу: «Нова українська школа – крок у майбутнє», «Сучасна освіта – навчання впродовж всього життя», «Державний стандарт початкової освіти», «Лепбук, що це?».
Учасники мали змогу виконати практичні вправи: «Ранкова зустріч учнів НУШ», «Побудова освітньої вежі», виготовити лепбуки та виконати завдання «Ставлення педагогів до реформи».
До уваги та використання в роботі педагогам було представлено огляд освітніх ресурсів та освітніх порталів для вчителів початкових класів «Де навчатись вчителям: добірка можливостей».
Учасники обговорили проведені вправи, ділилися досвідом та отримали позитивні враження від спільної роботи.
У період з 28 по
30 березня 2018 року на базі комунального закладу «Кіровоградський обласний
інститут післядипломної педагогічної освіти імені Василя Сухомлинського» та на базі «Знам’янська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів № 2 – ліцей» Знам’янської
міської ради Кіровоградської області відбулася ІІ очна сесія для вчителів
початкових класів, у рамках якої регіональні тренери провели тренінги «Особливості реалізації
концептуальних засад Нової української школи». Опрацювали з учасниками семінарів-тренінгів
ключові аспекти проблем: «Зміст початкової освіти у вимірі сьогодення»,
«Організація ефективного і безпечного освітнього середовища», «Педагогіка
партнерства: сутність, основні принципи».
Під час
навчання, яке було організовано із застосуванням інтерактивних технологій,
вчителі початкових класів мали змогу детально опрацювати зміст нового
Державного стандарту початкової освіти та модельних навчальних програм;
ознайомитись з методикою проведення ранкових зустрічей, питаннями щодо ролі
учителя у організації освітніх осередків та створенні психологічно безпечного
середовища, формуванні спільних цінностей та шляхами реалізації принципів
педагогіки партнерства через співпрацю з батьками.
Під час
семінарів-тренінгів вчителі брали активну участь у обговоренні питань, що
розглядалися, шляхом участі у «Мозковому штурмі» та «Керованій лекції»,
створювали правила та виконували цікаві вправи під час проведення «Ранкового
кола»; вчилися створювати «Асоціативний кущ», «Сенкан», порівнювати матеріал за
допомогою «Діаграми Венна», працювати з таблицею «Знаю. Хочу дізнатися.
Дізнався»; ділилися своїми враженнями від занять у «Щоденнику вражень» та
виконали цікаву практичну роботу із створення лепбуку.
Проведення
семінарів-тренінгів сприяло підвищенню фахового рівня та педагогічної
майстерності вчителів початкової школи.
1
вересня 2018 року всі першокласники України прийдуть у Нову українську школу та
навчатимуться за новим Державним стандартом початкової освіти. Ключовими
особами реформи середньої освіти є вчителі, які мають реалізувати зміни – кожен
у власному класі. Аби підтримати педагогів на цьому шляху, Міністерство освіти
і науки України почало масштабне підвищення кваліфікації вчителів – всі, хто
навчатиме першачків з 1 вересня цього року, мають пройти перенавчання.
У
початковій школі з 1 до 4 класу в дітей є основний вчитель. Саме вони навчатимуть
першачків більшості предметів і саме для них підвищення кваліфікації
починається вже зараз. Наказом МОН затверджена типова програма підвищення
кваліфікації цих вчителів, що складається з дистанційного онлайн-курсу на
порталі EdEra та трьох очних сесій в обласних інститутах післядипломної
педагогічної освіти, в межах яких спеціально підготовлені тренери
закріплюватимуть знання педагогів на практиці.
Вчителям,
що братимуть перший клас у 2018 році, бажано пройти цей курс до кінця травня чи
середини червня 2018 року, адже очні сесії та тренінги, які проходитимуть
педагоги, будуть тематично прив’язані до онлайн-курсу. Тож попередня підготовка
значно полегшить роботу з тренерами. Курс доступний абсолютно для кожного, не
лише вчителі, а всі охочі можуть пройти його. Зареєструватись для
онлайн-навчання та дізнатись більше про курс можна за посиланням: https://ed-era.com/nus.
З 15 лютого до 6 березня 2018 року – на базі Інститутів післядипломної педагогічної освіти
проходитиме перша настановча сесія для вчителів. Вона триватиме 2 дні.
У березні-квітні 2018 року –
педагоги пройдуть другу очну сесію, що триватиме 3 дні.
У травні-червні 2018 року –
заплановано проведення фінальної та найдовшої третьої очної сесії для вчителів,
що триватиме 5 днів.
17 січня 2018 року на базі КУ «Петрівський РЦОЗО» відбулася нарада-семінар учителів, які будуть працювати у 1 класах у 2018-2019 навчального року в умовах реалізації Концепції «Нова українська школа».
В ході наради були розглянуті та опрацьовані питання: «Нова українська школа. Концептуальні засади реформування початкової школи», «Проектування індивідуальної освітньої траєкторії підвищення рівня професійної компетентності педагога».
Учасники мали змогу пройти Експрес-тест «Чи добре ви орієнтуєтесь у Концепції НУШ?» за посиланнямhttp://nus.org.ua/news/tsogo-roku-u-test-pisa-vklyuchat-rozdil-globalna-kompetentnist-shho-tse/, виконати практичні вправи: «Ранкова зустріч учнів Нової української школи», «Якими мають бути вчитель та учні НУШ».
До уваги та використання в роботі педагогам було представлено огляд освітніх ресурсів та освітніх порталів для вчителів початкових класів «Де навчатись вчителям: добірка можливостей».
Учасники обговорили проведені вправи, ділилися досвідом та отримали позитивні враження від спільної роботи.
Немає коментарів:
Дописати коментар